III WEEKEND INTEGRUJĄCY STOWARZYSZENIA KGKN KASZUBY 2018

W dniach 17-18.11.2018 udajemy się na III weekend integrujący Stowarzyszenia KGKN – KASZUBY 2018 w ramach projektów realizowanych przez Stowarzyszenie.

SOBOTA 17.11.2018
Rozpoczęliśmy w Gdyni, następnie jadąc przez Kosakowo, Mrzezino odwiedzamy Puck z miejscem symbolicznym zaślubin Polski z morzem 10 lutego 1920, pomnik gen. Hallera w porcie. Zwiedzamy muzeum MDLotu prowadzone przez pasjonatów ze Stowarzyszenia Historycznego Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku. We Władysławowie zwiedziliśmy Hallerówkę, by przez Rozewie i zamek w Krokowej udać się do Lasów Piaśnickich gdzie oddaliśmy hołd rozstrzelanym. Przez Wejherowo dotarliśmy pod kartuską Kolegiatę Kartuzów , by już w ciemnościach przez Kościerzynę dotrzeć do Funki k. Charzykowych. Tam czekało na nas ognisko i kiełbaski (mimo chłodu).

NIEDZIELA 18.11.2018
Następnego dnia odwiedziliśmy Chojnice (Rynek, Bazylikę Mniejszą, Bramę Człuchowską ), kolejnym punktem był pomnik pod Krojantami, gdzie 1 września 1939 r nasza kawaleria zaatakowała niemieckie czołgi przysłowiowymi szablami. Przy pomniku zobaczyliśmy efekty wichury sprzed 2 lat, całe połacie powalonych drzew, wrażenia widokowe niezapomniane.
Kolejnym punktem była Kalwaria we Wielu, którą zdążyliśmy w części zobaczyć przed deszczem, który nas przegonił do autobusu. Na koniec zwiedziliśmy Muzeum Hymnu Narodowego w Dworku Wybickich w Będominie. Fotkę pod Orłem z 200 kos udało się zrobić w oślepiającym słońcu, potem już zaczęło padać. Oczywiście w samym muzeum odśpiewaliśmy zgodnie wszystkie zwrotki hymnu narodowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support