TOUR DE LUBELSZCZYZNA Z KLUBEM GDYŃSKIEGO KIBICA NIEPEŁNOSPRAWNEGO

Lublin

WYCIECZKA Z OKAZJI 450 ROCZNICY PODPISANIE MIĘDZU POLSKĄ I WIELKIM KSIĘSTWEM LITEWSKIM UNII LUBELSKIEJ GDYNIA – KAZIMIERZ DOLNY- NAŁĘCZÓW – LUBLIN – ZAMOŚĆ – SZCZEBRZESZYN – ZWIERZYNIEC – KOZŁÓWKA – GDYNIA 15.08.2019 – 18.08.2019

W ramach projektu ”Bo na kibicowanie nie ma leku. CDN…” współfinansowanym przez Gdyńskie Centrum Zdrowia oraz uczestników, udajemy się na czterodniową wycieczkę do Lublina i na Lubelszczyznę z okazji 450 rocznicy podpisania Unii Lubelskiej.
Dziękujemy firmie „MEXPO” z Gdyni za wypożyczenie sprzętu SYSTEMU TOUR GUIDE w ilości 35 sztuk.

I dzień
Wyruszamy 15 sierpnia 2019 roku o godzinie 8.00 spod Gdynia Areny i udajemy się do Kazimierza Dolnego i spotykamy się z panią Klaudią Giordano naszą przewodniczką po Lubelszczyźnie. W perle renesansu nad Wisłą, zobaczyliśmy Rynek z kamienicami Przybyłów, Kościół Farny, Dom Architekta – Koszyc- Witkiewicza, Kamienicę Gdańską, Rynek Żydowski, Zamek i Basztę. Był czas wolny na kawę i gofry oraz zakup najważniejszej pamiątki – kogutów kazimierskich.

Po wizycie w Kazimierzu Dolnym udajemy się do Nałęczowa jednego z dwóch uzdrowiska na Lubelszczyźnie. Tu jednak spotyka nas nieprzyjemna niespodzianka. Z powodu Dożynek 2019 i Międzynarodowych Zawodów Balonowych które odbywały się w Nałęczowie, zwiedzamy i widzimy tylko Nałęczów z okien autokaru. Przez korki w Nałęczowie jedziemy do naszego miejsca zakwaterowania w hotelu HOTEL CAMPANILE LUBLIN *** . Każdy zajmuje swoje komfortowe pokoje i integrujemy się w ramach wspólnego spotkania w ogródku hotelowym. Odpoczywamy przed trudami następnych dni.

II dzień
Po wspaniałym śniadaniu udajemy się z panią przewodnik na spacer po Lublinie. Zwiedzamy Wzgórze Zamkowe, Baszta oraz Kaplica Trójcy Świętej, Stare Miasto: Brama Grodzka, Plac po Farze, kościół i klasztor Dominikanów, Katedra Rynek, Kamieniczki, Brama Krakowska, deptak i Plac Litewski z fontannami. W czasie wolnym korzystamy, że w Lublinie jest Jarmark Jagielloński z rękodziełem, produktami regionalnymi i oglądamy stoiska.

Około 17.30 wracamy do hotelu gdzie w restauracji jemy regionalną kolację z forszmakiem lubelskim oraz pysznymi pierogami ruskimi oraz z kaszą gryczaną. W trakcie spaceru również próbujemy specjałów regionalnych: cebularza lubelskiego, flaków lubelskich oraz wszędobylskich pierogów z różnymi nadzieniami. Po kolacji integrujemy się w ramach wspólnego spotkania w ogródku hotelowym.

III dzień
Po wspaniałym śniadaniu udajemy się na wycieczkę po Lubelszczyźnie. Przejeżdżamy koło Krasnegostawu podziwiając rosnący na polach chmiel. Zwiedzanie zaczynamy od Zamościa i wizyty u artylerzystów. Jako niespodzianka jest strzał na wiwat z armaty. Jedna z uczestniczek Emilia jest osobą desygnowaną do odpalenia armaty. Po wystrzale zostaje mianowana na puszkarza.

Po wizycie u panów artylerzystów udajemy się na Rynek i wysłuchujemy hejnału. Następnie zwiedzamy z panią przewodnik Twierdzę, Rynek Wielki z ratuszem, renesansowe kamienice z podcieniami, w tym Ormiańskie, Synagoga , Brama Lwowska, Rynek Solny, Rynek Wodny, Katedra, Akademia Zamojska. Po wizycie w Zamościu udajemy się na Roztocze do Zwierzyńca gdzie zwiedzamy miejscowość oraz siedzibę Roztoczańskiego Parku Narodowego. Wizytę kończymy w Browarze Zwierzynieckim na degustacji piw sezonowych produkowanych w browarze.

Ze Zwierzyńca udajemy się do Stolicy Języka Polskiego czyli Szczebrzeszyna aby przy „CHRZĄSZCZU” zrobić pamiątkowe zdjęcia. Wieczorem przyjeżdżamy do hotelu i integrujemy się w ramach wspólnego spotkania w ogródku hotelowym. Odpoczywamy przed trudami powrotu do Gdyni.
Oczywiście w trakcie wycieczki mamy relację live z meczu Arka Gdynia – Lech Poznań.

IV dzień
Po wspaniałym śniadaniu i zdaniu pokojów udajemy się w podróż powrotną do Gdyni. Na koniec zostawiliśmy sobie perełkę w postaci Pałacu w Kozłówce. Barokowy zespół pałacowo-parkowy z wystrojem tzw. II Cesarstwa, siedziba ordynacji Zamoyskich z XVIII w., miejsce, gdzie przebywał w czasie wojny m.in. Prymas Wyszyński.

Zwiedzamy przepiękne ogrody, robimy sobie zdjęcia z pawiami i na koniec zwiedzamy pałac. Po zwiedzeniu pałacu żegnamy się z panią przewodnik Klaudią Giordano i udajemy się przez Puławy, Warszawę do Gdyni, gdzie meldujemy się o godzinie 21.00.

Dziękujemy wszystkim za miło spędzony czas na Lubelszczyźnie